Koszty to zmora przedsiębiorców. Gdy tylko rosną przychody, koszty podnoszą swój przebrzydły łeb i chcą podążać za przychodami, a bardzo często je nawet prześcigają! Ciężko je się tnie, dlatego przedsiębiorcy wolą zwiększać przychody jeszcze bardziej. Jest jednak pewien niezawodny sposób na to, by koszty ściąć znacząco.
„Niezawodny” a „najlepszy”
Zanim zdradzę sposób, chciałem zwrócić uwagę na pewną dystynkcję. Niezawodny nie znaczy najlepszy. Ten wpis bardzo dobrze uświadamia różnicę między obiema cechami. Zresztą, czytaj dalej, bo choć ten wpis to trochę takie figlowanie z P.T. Czytelnikiem, to jednak uświadamia kilka ważnych prawd.
Oto ów sposób
Niezawodnym sposobem na zmniejszenie kosztów jest zamknięcie firmy. Działa w 100% sytuacji! Cieszę się, że pomogłem 🙂
Zwróć uwagę, że równocześnie nie jest to sposób najlepszy… bo jednak gdy myślimy o cięciu kosztów, to chodzi nam o to, by pomimo cięcia firma istniała dalej. Jak więc zachować balans między przecinaniem węzła gordyjskiego, a niemądrym gonieniem za przychodami z durszlakiem zamiast wiadra?
Mądre podejście do kosztów
Moim zdaniem najlepszy możliwy sposób, to po prostu metoda Po pierwsze: ZYSK, którą sformułował niejaki Mike Michalowicz, Amerykanin niemieckiego pochodzenia (patrząc po nazwisku, dobre mi niemieckie pochodzenie, co?). Metoda ta świetnie miesza oba podejścia. Wymaga na początku bolesnego cięcia wedle linijki, aż do gołej kości… jednak na tyle mądrze, by nie uciąć kurze złotych jajec, jak to powiedział Siara Siarzewski 😉
Michalowicz opisał tę metodę w książce, którą przeczytałem z wypiekami na twarzy i po kilku miesiącach wdrażania muszę powiedzieć, że wiszę gościowi duuuuży obiad i chwałę jego będę rozgłaszał po krańce ziemi 🙂 Swoją drogą, autor nie mówi niczego nowego komuś, kto np. słuchał Dra Wonga, gdy opowiada o zagadnieniu pt. Financial controll.
Książkę można kupić w wielu księgarniach, które masz tutaj poszeregowane wg… kosztów 🙂
Jak mimo wszystko zadbać o przychody
Jeśli chcesz uciec przed cięciem kosztów, to na serio weź sobie do serca moją rekomendację książki Michalowicza i ją przeczytaj, zamiast uciekać w zwiększanie przychodów. Jeśli jednak nad kosztami panujesz, albo książkę przeczytałeś i wdrażasz sposób, to… to mam zaproszenie na 20 listopada 🙂 Organizuję – uwaga – BEZPŁATNĄ konferencję pt. Sprzedaż w trudnych czasach. Jak to robią najlepsi, podczas której świetni specjaliści podzielą się nie tylko wiedzą, ale i doświadczeniem. Jeśli samo to wystarczy, to koniecznie się zapisz. Jeśli nie, nagrałem na ten temat jeszcze krótkie wideo: