Pora na krótką opinię o kolejnej – mega istotnej książce – która mocno pomogła mi się rozwinąć. Tym razem będzie o Micie przedsiębiorczości Gerbera. Książka, do której zabierałem się jakieś 5 lat, zewsząd słysząc o tym jak bardzo jest genialna i uważając, że niczego nowego się z niej raczej nie nauczę. Jakże się myliłem!
Krótko o Michaelu Gerberze
Niewiele znalazłem o Gerberze w sieci, poza tym, że znam jego najsłynniejszą książkę 🙂 Okazuje się jednak, że napisał poza Mitem… jeszcze kilka – za każdym razem obalając któryś mit.
Argumenty za
- Książka wprowadza bardzo prostą, jednak adekwatną typologię typów osobowości/ról w biznesie. Nie spotkałem jeszcze czytelnika tej książki, który nie byłby w szoku nad trafnością tego podziału i który nie odnalazłby się w proponowanej typologii.
- Gerber nie tylko pokazuje jak jest, ale również pokazuje jak może i powinno być. Uważam, że wzorzec który promuje jest bardzo dobry i którego w Polsce brakuje – większość polskich firm, nawet średnich to wciąż owoce kreatywności i wiedzy własnej założyciela. To za mało, by tworzyć globalnych biznesowych dominatorów.
- Książkę polecało mi tylu poważnych przedsiębiorców z Pawłem Królakiem na czele, że w zasadzie powinienem był ją przeczytać lata temu. Ich zdanie coś o książce znaczy.
- Książka funkcjonuje w 3 wersjach: papier, ebook i audio – każdy się tu odnajdzie 🙂
Argumenty przeciw
- Nowe wydanie ma miękką okładkę i jest klejone. Bibliofil będzie cierpiał.
Rekomendacja
Książkę moim zdaniem powinien przeczytać każdy przedsiębiorca i koniec kropka. Bez względu na staż.
Gdzie kupić?
Oczywiście najlepiej u mnie, jeśli masz chęć przy okazji kupić sobie jakieś inne moje rzeczy:
Książka jest prawie wszędzie, więc można ostro ciąć koszty nabycia – podobnie jak w przypadku Jocko Willinka, którego recenzowałem poprzednio: