Brawo dla Kolei ! Wejdzie taka jedna lampucera, rzuci kilka przekleństw i myśli, że jest mocna. Druga bardziej tępa strzała się unosi, bo człowiek z głową na karku celnie odbił ripostę w jej kierunku. Skąd to cytat? To jeden z fanów Kolei Mazowieckich broni swego przewoźnika przed atakiem rozżalonej hejterki. Zacznijmy jednak od początku.Po Fejzbuku od paru dni krąży poniższy obrazek:

Cięta riposta admina profilu facebook.com/mazowieckie

Pani Edyta, która najwidoczniej nie jest zadowolona z poziomu usług transportowych świadczonych przez Koleje Mazowieckie (OK, nietrudno o irytację w tej branży), odwiedziła fanpejdż nazywający się „Koleje Mazowieckie”, który jednak nie jest oficjalnym profilem spółki (swoją drogą dzięki aferce okazuje się, że spółka nie posiada swojego profilu na Fb). Pojechała po całości, ale zaraz musiała się zapowietrzyć, bo dostała w palnik 🙂 Cięta riposta, prawda?

Zrobił się szum, bo internety pomyślały, że zaraz PKP będą się tłumaczyć i polecą głowy, a tu okazało się, że profil prowadzi… fan Kolei Mazowieckich 😀 Nieźle, co? Raz dlatego, że ciężko sobie wyobrazić, że można być fanem tak kiepskiej marki, a po drugie że po raz kolejny okazuje się, że warto budować wokół swojej marki plemię, i to plemię wyznawców (by posłużyć się określeniem Setha Godina ze znanej książki), którzy sami będą bronić Twojej marki!

Na profilu musiała wywiązać się niezła awanturka, niektórzy zaczęli kasować swoje wpisy (może ludzie zauważyli, że nie są anonimowi, gdy sprawą zainteresował się Onet Biznes?)… jednak na polu bitwy pozostali dumni fani Kolei Mazowieckich, w tym p. Marcin Wasilewski, który z pogardą strząsnął pył z sandałów, który naniosła p. Edyta i jej koleżanki:

🙂 Niby leżącego się nie kopie, ale p. Edycie się należało…

Podsumowując – dbajmy o Fanów, zarówno w realu, jak i wirtualu, bo czasem obronią nas przed niezadowolonymi klientami.

Na koniec autopromocja. O tych i innych sprawach związanych z social media będę mówił na najbliższym szkoleniu na temat mediów społecznościowych i SEO, które organizuje Pracownia Synergii.

Wejdź do niezwykłego świata Macieja Gnyszki
i zobacz, jak 
robić networking w jego stylu!

Zapisz się na mój e-dziennik
Maciej Gnyszka Daily